Speelgoed in de bibliotheek

Een deel van ons speelgoed kan nu ook in de in de bibliotheek in de Hasseler Es worden geleend.

Let op! Wij laten je hier alleen zien wat er van ons speelgoed nu in de bibliotheek staat. Je kunt het speelgoed niet reserveren via onze website maar kijkt ter plekke in de bibliotheek wat er aanwezig is.

Hoe werkt het lenen in de bibliotheek?

Leden van de bibliotheek lenen dit jaar GRATIS 1 speelgoed per lenerspas. De Uitleentermijn is 4 weken. Lenen kan gewoon via de uitleencomputer, net zoals de boeken.

Ben je nog geen lid van Bibliotheek Hengelo, dan is dit geen probleem. Jullie kinderen kunnen gratis jeugdlid worden bij de bieb. Dit kan online of via een medewerker in de bibliotheek.

Alleen speelgoed, wat via de bieb wordt geleend, kan ook weer bij de bieb worden ingeleverd.

B 105 - Auto met oplegger (Little Tikes)

Laad de grote auto's in en ga op reis.

C 5 - Kapla

De Kapla grenenhouten plankjes van exact dezelfde ideale maatverhoudingen worden los, en in perfect evenwicht, gestapeld, zonder enig punt van bevestiging. Een constructief spel, creatief materiaal. Iedereen kan volgens zijn ontwikkelingsniveau en inspiratie gestalte geven aan een eigen fantasiewereld. Inhoud: 250 stuks

C 9 - Hello Kitty Pretpark

C 10 - Poly M constructiespeelgoed

Geef je verbeelding de vrije loop en bouw allerlei interessante figuren, voertuigen en structuren met gebruik van de eenvoudig te bouwen PolyM-blokken.

C 14 - Magnetische blokken

Deze magnetische bouwstenen helpen kinderen ouder dan 3 jaar oud bij het verbeteren van de fantasie en het stimuleren van de creativiteit. Door de keuze uit verschillende kleuren en vormen van bouwstenen kunnen ruimtelijk denken, intelligentie, fijne motoriek van de kinderen en de ontwikkeling van hersenen worden bevorderd. En je kunt er gewoon lekker mee bouwen.

C 36 - Nopper

C 73 - Dino Pret

Merk: Duplo

C 82 - Bob de Bouwer

Merk: Duplo

C 86 - Postkantoor

Merk: Duplo

G 1 - Eerste boomgaard mijn eerste spellen HABA

De spelklassieker „Boomgaard“ voor de allerkleinsten: de regels zijn aan de leeftijd aangepast en het spelmateriaal is speciaal voor kleine kinderhanden gemaakt. De mooie, handzame houten stukken nodigen tot vrij spelen uit en stimuleren hierbij de motorische vaardigheden. Stimuleert het herkennen van kleuren en symbolen, het eerste begrip van regels en het beleven van een wij-gevoel.

G 5 - Camelot (Smargame)

Een romantische uitdaging! Bouw een weg voor de ridder om naar de prinses te komen. De ridder kan alleen over een muur of een trap lopen. Hij kan dus niet springen. Camelot Jr. is een unieke puzzel waarin logica, ruimtelijk denken en fijne motoriek gecombineerd moeten worden om de oplossing te vinden.

G 7 - Antivirus (Smartgame)

Het "Bio-Logisch" denkspel!
 Zet je immuunsysteem aan het werk en verwijder het virus voordat het zich vermenigvuldigt. Een superleuke schuifpuzzel: de puzzelstukken kunnen diagonaal en in groep verschoven worden. Eens je het spelvirus te pakken hebt, geraak je er maar moeilijk weer vanaf!

G 21- Dier op dier HABA

De dieren willen hun kunstje vertonen - de grote piramide! Nu moet er voorzichtig en behendig te werk worden gegaan: wie kan de pinguïn op de krokodil zetten, het schaap op de pinguïn en de slang op het schaap. Ook de miereneter wil bovenop de piramide klimmen en die is al zo duizelingwekkend hoog.

G 22 = Sterk als een draak HABA

Een vurige hardloopwedstrijd. Draken spelen graag met vuur. Daarom gaat het er bij hun jaarlijkse drakenwedstrijd heet aan toe: de wedloop rondom een vuurspuwende vulkaan. Wie als eerste rond de vulkaan wil rennen, heeft een drakensterk geheugen nodig. Vanaf ca. 5 jaar.

G 25 - Trucky 3 (Smartgame)

Weet jij de vrachtwagens met de juiste lading op de plaats van bestemming te krijgen? Geschikt voor kinderen vanaf 3 jaar. Zowel als speelgoed of als spel te gebruiken. Het spel bevat verschillende niveaus om je kind extra te stimuleren. Begin starter en ga daarna verder met junior, expert en master.

G 27 - Grote Jenga toren

Met deze blokken kun je alle kanten op! Bouw een hoge toren en haal er blokken uit zonder dat de toren omvalt, of gebruik ze als constructieblokken.

G 33 - Bob de Bouwer Kwartet

Eenvoudiger dan gewone kwartet, omdat niet vier verschillende, maar vier dezelfde kaarten bij elkaar worden gezocht.

G 34 - Auto Weetjes Kwartet

Ben jij gek op auto's? Dan is dit kwartetspel iets voor jou!

G 38 - Kling-Klang-bos mijn eerste spellen HABA

In het kling-klang-bos speelt elk dier een muziekinstrument. Alleen het kleine muisje Mia heeft nog niet kunnen beslissen welk instrument ze zou willen leren bespelen. Daarom gaat ze bij al haar vriendjes langs om de instrumenten uit te proberen. In vijf afwisselende spellen raken kinderen met eenvoudige ritmes en verschillende klanken vertrouwd. Bovendien wordt hun gevoel voor muziek, creativiteit en fantasie gestimuleerd.

G 41 - Boerderijdieren Weetjes Kwartet

Boerderijdieren Weetjeskwartet. Alles over de boerderij, afgebeeld op extra grote kaarten. Op deze kaarten staan foto's en ook nog eens interessante weetjes! Inclusief een superkwartet van 5 kaarten.

G 46 - Busytown

Los samen met Hukkie de kat en zijn worm Wimpie de raadsels op van dit 2 meter lange speelbord! Ga op zoek naar geheime objecten en rij door de straten van Busytown en de aangrenzende boerderij. Er is altijd iets nieuws te ontdekken in de wereld van Richard Scary en hetzelfde geldt voor dit fantastische avontuurlijke bordspel! Kinderen bouwen aan hun zelfvertrouwen, interactie met andere kinderen en verbeteren hun concentratie.. en hebben gigantisch veel plezier in de tussentijd!

G 47 - Fundomino

Fundomino is een combinatie van Domino en Solo. De speler die aan de beurt is legt een van zijn stenen aan de keten. Omdat de stenen niet recht zijn heeft hij soms niet veel keus, omdat de stenen elkaar niet mogen overlappen of kruisen. Een speler die een steen zo aanlegt dat er een speciaal symbool verschijnt, zorgt ervoor dat een andere speler een extra steen moet pakken of dat hij zelf nog een keer mag spelen. Wie als eerste 120 punten heeft, wint het spel! Fundomino is een vrolijk en eenvoudig spel voor het hele gezin en garandeert vele uren speelplezier!

G 50 - Qwirkle

Abstract familiespel voor het hele gezin. Leg tegels met verschillende symbolen of kleuren aan elkaar en scoor punten. Maak je een serie af of beëindig je het spel, dan krijg je bonuspunten. Wie scoort de meeste punten?

G 58 - Granny Apples

Race in dit dobbelspel met snelle actie tegen je tegenstanders om het exacte aantal appels te tellen dat in het spel is verspreid. Pas op voor vogels, wormen en appeltaarten die het totaal wegnemen. Tel zo snel als je kunt en schreeuw als eerste het antwoord, maar vergis je niet, anders verlies je de helft van je appels! De speler met de meeste appels wint. Vanaf 8 jaar

G 61 - Hannie Honingbij

Hannie Honingbij is een mooi vormgegeven en leerzaam spel voor jonge kinderen. Hannie Honingbij vliegt over de bontgekleurde bloemenweide. Omdat Hannie een bezige bij is, verzamelt ze natuurlijk zo veel mogelijk nectar om naar de bijenkorf te brengen. Daar wachten Hannies vriendjes, die van de nectar lekkere zoete honing willen maken. Wie helpt Hannie Honingbij zoveel honing maken, dat de honingpot helemaal vol zit? Hannie Honingbij bevat twee coöperatieve dobbelspellen, een schattige bij van hout en een bijenkorf met een fascinerend effect. Het spel bevordert het herkennen en benoemen van kleuren en het eerste begrip van spelregels.

G 62 - Eenhoorn Flonkerglans HABA

Eenhoorn Flonkerglans is een dobbelsteenspel. De vier eenhoorns, Flonkerglans, Sterrenstof, Wonderbloem en Toverstaart, leven in het verre wolkenland. Uitgelaten galopperen ze over de wattenwolkjes, glijden langs de kleurige regenbogen omlaag of spelen met de fonkelende wolkenkristallen. Daar komt plotseling een onweer opzetten! Wie helpt de eenhoorns zo snel mogelijk bij de zon te komen en op weg ernaartoe zo veel mogelijk wolkenkristallen in veiligheid te brengen?

G 64 - Little Observation

Spel gericht op observatie en snelheid, speciaal ontwikkeld voor de allerkleinsten met grappige diertjes, eenvoudige spelregels en een spelduur die past bij hun leeftijd. De vlinders worden midden op tafel geplaatst. De spelers gooien om de beurt de dobbelstenen en moeten de vlinder die overeenkomt met de kleuren van dobbelsteen. Een gezellig spel dat het contact tussen de ouders en de peuter stimuleert. Vanaf 2 jaar.

G 67 - Het Stenen Tijdperk

Zoek naar grondstoffen als hout en steen om hutten te bouwen. Verplaats daarbij je pion over het speelbord en voer de bijbehorende actie uit. Zo kom je aan verschillende dingen. Omdat er vaak gedekte fiches moeten worden omgedraaid, is het niet altijd duidelijk wat een bepaalde actie oplevert. Maar, deze fiches worden in de loop van het spel weer gedekt, waardoor je je geheugen moeten aanspreken om te krijgen wat je nodig hebt. Heb jij als eerste 3 hutten in je dorp?

G 72 - Bob de Bouwer Memory

G 78- Dobble

Dobble is een observatie - en snelheidsspel waarbij alle spelers gelijktijdig spelen. Superleuk voor de hele familie. Ook voor een spelletje even tussendoor

G 81 - Draak Dondertand De vuurkristallen HABA

Draak Dondertand en zijn drie vrienden Vonkenvlucht, Zilverschicht en Vuurstaart zijn erg opgewonden! Zo meteen start de wedstrijd door het Drakendal. De vlucht naar de grote vulkaan is echter niet eenvoudig. Steeds opnieuw waait een hevige wind door het dal en moeten de draken een andere route nemen. Bovendien moeten ze op de vuurkristallen langs de weg letten. Op het einde wint niet de snelste draak, maar die met de meeste vuurkristallen.

G 82 - Concept Kids dieren

Concept Kids Dieren is de kids versie van Concept die geschikt is voor kinderen vanaf 4 jaar oud. Dit spel is een coöperatief spel, waarbij je niet tegen elkaar, maar met elkaar speelt. Gebruik de iconen op het spelbord om andere familieleden zoveel mogelijk dieren te laten raden en samen te winnen. Zo kun je bijvoorbeeld op zoek zijn naar een oranje dier met strepen, die in de jungle woont en een vleeseter is. Kunnen jullie raden dat het om een tijger gaat? Nadat je 12 dieren geraden hebt, bepaal je je totaalscore en probeer je deze score steeds weer te verbeteren! Je kind leert niet alleen allerlei nieuwe dingen over dieren, maar leert deze ook te omschrijven aan de hand van de kenmerken en te raden welk dier aan de kenmerken voldoet. Erg leerzaam dus!

G 84- Magic Maze Kids

Oh nee, de koning werd veranderd in een kikker! De prins, prinses, heks en tovenaar haasten zich snel het bos in om de ingrediënten te verzamelen voor een genezend drankje. Maar het bos is een puur labyrint en dieren of trollen staan ​​vaak in de weg. Alleen als de spelers samenwerken, kunnen ze het drankje brouwen - anders moet de koning voor altijd een kikker blijven. In Magic Maze Kids besturen spelers alle vier de helden samen. Hiervoor heeft elke speler een bewegingsrichting waarin hij de helden kan bewegen.

G 117 - Thema Kwartet

G 218 - Heksenkeuken

In het spel Heksenkeuken zoeken de kleine heksjes tussen de paddestoelen naar de met de dobbelstenen geworpen kleuren. Wanneer de kleur onder de paddestoel overeenstemt met de kleur van de dobbelsteen, dan mogen ze de paddestoel in hun eigen heksenketel zetten. Wie als eerste zijn heksenketel weet te vullen met zeven vliegenzwammen, wint het spel Heksenkeuken. Het educatief kinderspel Heksenkeuken bevordert de herkenning van kleuren, en traint het geheugen en het concentratievermogen.

G 273 - Carcasonne

G 274 - De Kolonisten van Catan

Zet jezelf in het tijdperk van ontdekking: je schepen hebben de kust van een onbekend eiland bereikt na een lange, achtergestelde zeereis. Catan zou haar naam moeten zijn! Maar jij bent niet de enige ontdekker. Andere onverschrokken zeevarenden zijn ook geland op de kust van Catan: de race naar nederzetting is begonnen!

P 3 - Bob de Bouwer puzzel

P 14 - Hello Kitty 2 Puzzels

P 23 - Rupsje Nooitgenooit Puzzel

P 24 - Puzzel met knoppen woonkamer

P 25 - Puzzel met knoppen keuken

Z 14 - Woord Memo

Maan, roos, vis... Dat zijn de eerste woorden die je leert lezen. Zoek bij dit leuke spel de juiste plaatjes en woorden bij elkaar. Zo kun je thuis spelenderwijs oefenen met de letters en woordjes die je op school leert.

Z 15 - Woord Kwartet

Verzamel zo snel mogelijk vier woorden uit dezelfde categorie. Je kunt kiezen uit sport, snoep, feest en nog veel meer. Dit kwartetspel is bedoeld voor kinderen die leren lezen. Zo kunnen zij thuis spelenderwijs oefenen met de letters en woordjes die ze op school leren.

Z 16 - Weg met de letterboef

Een spannend blufspel voor beginnende lezers. Pak steeds een kaart bij de ander. Op de kaart staat een letter. Heb je twee dezelfde letters? Leg ze dan weg. Zorg alleen dat je de letterboef niet hebt. Want dan verlies je! Dit spannende letterspel is bedoeld voor kinderen die leren lezen. Zo kunnen zij thuis spelenderwijs oefenen met de letters die ze op school leren.

Z 17 - Letterkasteel

Help, de prinses is ontvoerd! Ze zit hoog boven op de toren. Welke ridder gaat haar redden? Om haar te bereiken heb je woordschilden nodig, waarmee je een trap kunt bouwen. De woordschilden verzamel je in het kasteel. De ridder die het eerst bij de prinses is, wint het spel!

Z 27- Squla Rekenen Schatten

Spannend kaartspel waarbij je zo snel mogelijk het juiste antwoord op een schattingsvraag moet geven door één van je drie antwoordkaarten op te leggen. Heb je de vraag goed en ben je snel genoeg dan krijg je punten en win je het spel.

Z 30 - Magneetdoolhof

Probeer met de pen de balletjes naar de juiste bloem te manoevreren.

Z 32- Bambino Loco

Bambino loco met 3 boekjes: Concentratiespelletjes 2, Spelen met Dikkie dik en Ik kan tellen

Z 69 - Mini Loco met 4 boekjes

Z 114 - Sprteerplank

Sorteer de kleurrijke blokken van groot naar klein.

Z 135 - Actie Reactie

Op de legplaatjes staan tegenstellingen. Er horen er telkens twee bij elkaar. Op de basisplaat staat in het midden een afbeelding van iets dat met de tegenstelling te maken heeft.

search previous next tag category expand menu location phone mail time cart zoom edit close